SmellWell hjälper dig att hålla vandringskängorna fräscha

Att vandringskängorna är i bra skick när man skall ut på en skön vandring på hösten är viktigt för helhetsupplevelsen. Kängorna utsätts för många prövningar både inifrån och utifrån. Långa vandringar i regn och sol, samt varma fötter som svettas, sätter sina spår. Varbergsföretaget SmellWell står bakom den smarta innovationen som effektivt absorberar fukt och lukt ur dina vandringskängor mellan vandringarna. Tar du hand om utsidan av skorna, så sköter SmellWell insidan och på så sätt förlänger du livet på kängorna och har alltid fräscha skor när det är dags för nästa tur.

Produkten är utformad som små färgglada tygpåsar som du lägger i skor eller idrottsutrustning över natten. Innehållet består av naturliga salter och absorbenter som effektivt absorberar fukt och illaluktande partiklar, utan bakteriedödande ämnen. Resultatet är torra och väldoftande skor. Använder du påsarna i väl använda skor kan det ta ett par dagar innan full effekt uppnås.