Utförsåkning + SmellWell = SANT

Nu börjar det äntligen finnas snö i slalombackarna runt om i landet. Men hur skall man hålla pjäxorna fräscha mellan åk och säsong? I höstas lanserade SmellWell en ny produkt: SmellWellXL. Den är större än originalet och speciellt anpassat för pjäxor och väskor.

SmellWell XL är designad för tuffare miljöer. Den är större än originalet och har högre fuktabsorbationsförmåga. Detta gör den perfekt för större skor som skridskor och snowboardboots, även perfekt att lägga ner i träningsväskan efter ett träningspass. Doften är den samma fräscha som på SmellWell Original.

Orsaken till den dåliga lukten som uppstår beror till huvudsak på fukt. Vid användning av pjäxor vid skidåkning eller i en hockeytrunk samlas mer fukt jämfört när man använder ett par sneakers. Ökad fuktabsorption var därför en given prioritet. SmellWell XL har tre gånger så hög absorberingsförmåga som den ursprungliga produkten. Utformningen av SmellWell XL gjordes i samråd med kunder som efterfrågade en större produkt och efter ett flertal tester beslutades det att göra XL-modellen avlång så att den passar både pjäxor, arbetskängor, boxningshandskar och större väskor.

SmellWell XL kommer i fyra olika mönster som passar både favoritpjäxorna, boxningshandskarna och träningsväskan. Vilken blir din favorit?