Smultronställen berikas med ytterligare fem unika anläggningar

Report this content

Från 1 januari 2013 kan Smultronställen presentera fem nya anläggningar i sammanslutningen. Detta innebär att man nu kan erbjuda ytterligare tre uppländska anläggningar: Rånäs Slott, Söderfors Herrgård och Högberga Gård, Bäckaskog Slott i Skåne och som första smultronställe utanför gränserna, HavsVidden på Ålands norra udde.

I likhet med övriga smultronställen står de nya anläggningarna för något unikt. Det kan vara en spännande historia, naturupplevelser, aktiviteter som överraskar eller någon annan egenskap som särskiljer anläggningen och tillsammans med högklassig service, mat och boende skapar en helhet som ger gästerna en komplett upplevelse.

Att man uppnått något unikt fick Rånäs Slott åter bekräftelse på då de 2012 för andra gången mottog utmärkelsen ”Bästa Totalupplevelse” i Congrex Stora Konferenspris. Utmärkelsen baserades på betygsättning av drygt 5 000 konferenser genomförda över hela landet.

Söderfors Herrgård har en historia som sträcker sig över drygt 300 år och för landets brukshistoria vidare, det var herrgårdens bruk som under 1600-talet höll den mäktiga svenska flottan med smidda ankare.

Med Högberga Gård kompletteras sammanslutningen av en högklassig anläggning för både konferens- och privatgäster. Trots att man befinner sig endast 20 minuter från centrala Stockholm är det lugnet man möter på klippan vid hamninloppet. På Högberga Gård finns även Sveriges första toscanska vinfabrik där gästerna kan ta del av vintillverkningen och göra sin egen blend.

– Stockholmsregionen är snabbt växande, vi ser det därför som en styrka att kunna erbjuda ytterligare anläggningar i regionen. Att vi nu dessutom har ett ännu mer närbeläget alternativ för Stockholmsbaserade företag som söker en plats för dagkonferens är givetvis något vi är mycket nöjda med, berättar VD Anna Didriksson Stenvaag.

Bäckaskog Slott blir Smultronställens tredje skånska slott, slottet mellan sjöarna har sin historia i 1200-talet. Dessa anrika miljöer var inspelningsplats för Stjärnorna på slottet under sommaren 2012. HavsVidden på Åland utgör det första utländska inslaget i sammanslutningen. Anläggningen ligger så långt norrut man kan komma på det åländska fastlandet, sedan är det bara klippor och det öppna havet, en storslagen naturupplevelse.

– Som företag kan man uppleva att det är ett tidskrävande alternativ att förlägga en konferens på Åland men det är faktiskt närmare än man tror. Väljer man att ta flyget från Arlanda landar man i Mariehamn efter bara 3o minuter, tar man färjan kan man utnyttja tiden väl genom att starta upp konferensen ombord. Företag belägna i Mälardalen kan välja ett konferenspaket där man blir hämtad och lämnad med buss utanför arbetsplatsen, mycket smidigare än så kan det inte bli, berättar Anna Didriksson Stenvaag avslutningsvis.

Bilder
Högupplösta bilder för fri publicering finns att ladda ner från Smultronställens galleri på www.smultronstallen.se/galleri

Taggar:

Citat

Stockholmsregionen är snabbt växande vi ser det därför som en styrka att kunna erbjuda ytterligare anläggningar i regionen. Att vi nu dessutom har ett ännu mer närbeläget alternativ för Stockholmsbaserade företag som söker en plats för dagkonferens är givetvis något vi är mycket nöjda med
Anna Didriksson Stenvaag, VD