Snow Software korar sin första guldpartner

Report this content

Nu är det klart att Comparex blir licenshanteringsföretaget Snow Softwares allra första guldpartner. Snow Softwares partnerprogram för Norden startade under hösten 2013, och syftar till att ytterligare stärka återförsäljarnas kompetens såväl som att ge en ökad trygghet till slutkunderna.

Snow Software säljer sina system för licenshantering, bland annat Snow License Manager, via mer än 30 återförsäljare runt om i Norden. Företaget har de senaste åren expanderat kraftigt och finns idag i 10 länder som hjälper kunder över hela världen.

- Vår satsning på partners handlar om stötta våra partners så att de kan visa upp sin kunskap och erfarenhet inom licenshantering. Samtidigt kan vi även hjälpa slutkunderna med att hitta partners med dokumenterad kunskap på området, säger Johan Rodén, Nordic Partner Manager på Snow Software.

Det går att bli partner på två nivåer, och den första att nå högsta nivån, guldpartner, var Comparex.

- Det är verkligen roligt att vi blev Snow Softwares första guldpartner. Vi har lång erfarenhet och mycket kunskap om deras lösningar, så när partnerprogrammet sattes igång så ville vi vara med från början. Det är ett bra sätt att kunna visa att vi har en dokumenterad kompetens på området, säger Bo Wallin, Executive Vice President Nordics på Comparex.

För mer information, kontakta:
Johan Rodén, Nordic Partner Manager, Snow Software, tel. 070-783 89 80, johan.roden@snowsoftware.com
Nils Ölander, Marketing Manager, Snow Software, tel. 076-536 45 74, nils.olander@snowsoftware.com

Om Snow Software
Snow Software är världsledande när det gäller att leverera lokalt installerade SAM-lösningar och för molnet, däribland inventering över flera plattformar och avancerade tekniker för hantering av programvarulicenser. Varje dag används Snows lösningar av olika organisationer, från småföretag till multinationella koncerner och myndigheter, för att analysera och administrera mer än 1,7 miljarder programposter.

Sedan 1997 har Snow Software sålt över nio miljoner licenser till tusentals slutanvändarorganisationer. Tjänsteleverantörer världen över förlitar sig på Snows SAM-expertis för att hantera efterlevnad, optimera programvarutillgänglighet och sänka kostnader för onödigt installerad mjukvara.

Snow Software är ett privatägt företag med huvudkontor i Sverige och med internationella kontor i USA, Storbritannien, Tyskland, Kina, Nederländerna, Norge, Danmark och Brasilien.

Taggar: