Bonusbudget 2019-2023

Sverige förlorar 46 miljarder i skatteflykt varje år. Det är ett belopp som istället borde gå till att möta de utmaningar vi har i Sverige och världen idag. Socialdemokrater för tro och solidaritet lanserar idag sin "bonusbudget" som visar hur vi skulle ha valt att använda dessa pengar.

Detta är inte en skarp budget, utan en illustration av alla de reformer och insatser vi skulle kunna genomföra för dessa pengar, istället för att skänka dem till en allt rikare finansiell adel.

För ett rent och levande Östersjön. Mot patriarkalt våld. Verktyg för att hjälpa nya svenskar ta sig in i samhället. Vägar för brottslingar att ta sig ur kriminaliteten.

Ett Sverige som är rättvist, jämställt och hållbart. Läs våra förslag för en framtid att se fram emot.

politisk sekreterare