Det byggs i Stockholm: årsmålet för start-pm nås redan innan sommaren

Stockholm fortsätter att bygga i snabb takt. Redan innan sommaren uppnås nu årsmålet för antal start-pm. Hittills har majoriteten beslutat om 8 439 bostäder i start-pm. Målet för hela 2016 är 8 000 bostäder. Majoriteten har också höjt målet för byggandet, förra året var årsmålet 7 000, ett mål som då slogs med hela 13 849 beslutade bostäder i start-pm.

– Nu bygger vi i Stockholm. Vi har höjt målen, förstärkt vår organisation och använder nya sätt att arbeta på. Det ger resultat. Byggandet var kraftigt eftersatt under moderaternas styre, deras bostadspolitik gick mest ut på att sälja ut stadens hyresrätter, något som vi under senaste tiden sett gett negativa konsekvenser för företagens förmåga att rekrytera och växa. Nu har vi mycket goda förutsättningar att nå vårt mål om att bygga 40 000 nya bostäder till 2020. Man ska inte behöva välja bort att studera eller jobba i Stockholm för att man inte hittar någonstans att bo. Det säger Karin Wanngård (S), finansborgarråd i en kommentar.

Presskontakt: Ömer Oguz 076-122 92 34

Taggar: