Gör din röst hörd

Visste du att medelinkomsten i innerstaden har ökat med 64 procent under de senaste decennierna? Men bara ökat med en procent i vissa områden i ytterstaden. Vad tycker du om det?

Imorgon, tisdag, bjuder Forum för ett jämlikt Stockholm in till ett öppet möte med borgarrådet Emilia Bjuggren (S). Emilia Bjuggren ansvarar för frågor som rör arbetsmarknad och idrott och hon vill höra dina tankar om hur din stadsdel kan bli mer jämlik.

På många sätt går det väldigt bra för Stockholm. Vi ser att allt fler nya företag startas, sysselsättningen ökar och arbetslösheten sjunker. Men, det går inte bra för alla Stockholmare. Bakom genomsnittet döljer sig en annan bild. Av en delad stad. En stad där dina möjligheter och livsvillkor ser fundamentalt annorlunda ut beroende på var du bor, säger arbetsmarknadsborgarrådet Emilia Bjuggren (S).

Emilia leder även den politiska referensgruppen som är kopplad till Kommissionen för ett socialt hållbart Stockholm som tillsattes av den nuvarande majoriteten. Socialdemokraterna i Stockholm vill skapa en stad för alla och för första gången arbetar staden systematiskt med att kartlägga skillnader i livsvillkor i Stockholm.

Att vända trenden är vår viktigaste framtidsfråga. Det handlar om vilket samhälle vi vill leva i och vilket samhälle vi vill att våra barn ska växa upp i. Oavsett var i staden du bor och växer upp ska du ha tillgång till goda stadskvaliteteter och lika livschanser som alla andra. Stadens vision, Ett Stockholm för alla, handlar om precis detta. Stockholm ska vara en stad för alla, säger Emilia Bjuggren (S).

Arbetet med att göra Stockholm mer jämlik innebär även att samla in idéer från stockholmarna på vad vi kan göra för att minska skillnaderna i staden. Emilia besöker nu samtliga stadsdelar för att möta medborgare och samla in synpunkter och förslag. Turnén inleds med ett besök på Södermalm imorgon tisdag klockan 18.00 i lokalen under läktaren på Zinkensdamms IP.

Ta chansen att göra din röst hörd kring hur vi skapar ett Stockholm som håller samman.

Bokad turnéplan  - uppdateras löpande

• 29 nov Södermalm
    Tid: klockan 18.00
    Plats: Lokalen under läktaren på Zinkensdamms IP