Idag invigs Gärdesskolans konstgräsplan

Idag den 11 maj invigs Gärdesskolans konstgräsplan. Djurgårdens IF kommer att ha representanter på plats och Idrottsborgarrådet Emilia Bjuggren (S) håller tal tillsammans med skolans rektor och elever från skolan.

- En ny konstgräsplan på Gärdesskolan är mycket efterlängtad av idrottsrörelsen. Genom att samplanera idrottsytor med skolor kan nya idrottsytor byggas. Skolan kommer på dagarna kunna använda konstgräsplanen, och föreningslivet kommer kunna använda den på kvällarna. Det är ett smart sätt att utnyttja våra gemensamma resurser, säger Emilia Bjuggren (S), arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholms stad.

Under vintern 2016-2017 har en ny konstgräsplan byggts på Gärdesskolans skolgård. Konstgräsplanen har varit efterlängtad och kommer att kunna användas både av skolan och av föreningslivet.

- Skolan mitt i byn till glädje för alla stockholmare, är vår vision. Gärdesskolans konstgräsplan är ett paradexempel på smart användning av stadens resurser, säger skolborgarrådet Olle Burell (S).

Ansvarig för byggandet av den nya konstgräsplanen är stadens skolfastighetsbolag SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB). SISAB är en av Sveriges största fastighetsägare med sina 600 förskolor och skolor runt om i Stockholms stad.

När? Torsdag 11 maj kl. 14.00

Var? Gärdesskolans skolgård

Vad? Invigning av ny konstgräsplan

Skolan  bjuder på korv och dryck till alla elever och barn. De yngsta eleverna får ballonger.

14:00      Alla elever minglar på skolgården. Skolan bjuder på grillad korv.

14.00      Vernissage i Gärdeshallen.

15:00      Zumba för alla. Instruktör leder från scenen på skolgården.

15:30       Invigningstal samt intervjuer från scenen. Idrottsborgarrådet samt elevrepresentanter.

16:00-17:00 Fotbollsmatch med blandade lag.

Presskontakt: Gabriel Dahlander 076-122 91 86

Taggar: