Nu invigs nya huset på Herrängens skola i Älvsjö

Den 4 maj invigs tillbyggnationen av Herrängens skola i Älvsjö. Den nya byggnaden gör att 190 nya elever kan gå på skolan.

-   En älskad skola med vacker arkitektur får snart plats för ännu fler elever, vilket stärker Herrängen som attraktiv stadsdel där barnen får stå i centrum, säger skolborgarrådet Olle Burell (S).

Den nya byggnaden på skolans område innehåller klassrum och fritids, tillagningskök, matsal, idrottssal och expedition. Lokalytan är 2 200 kvm. I samband med framtagandet av den nya skolbyggnaden har också en utomhusscen byggts. Det konstnärliga uttrycket till scenen, ”Soundsculptures”, är två formgivna rostfria öron med inbyggda högtalare.

Ansvarig för byggandet av den nya förskolan var stadens skolfastighetsbolag SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB) som är en av Sveriges största fastighetsägare med sina 600 förskolor och skolor runt om i Stockholms stad.

Media är välkomna till invigningen som äger rum  torsdagen den 4 maj klockan 13.00 på Konvaljestigen 15, Älvsjö.

Presskontakt: Gabriel Dahlander 076-122 91 86

Om oss

Vi har en vision för framtiden. Alla ska kunna leva ett bättre liv, känna frihet och framtidstro. Därför investerar vi i fler jobb och en bättre skola.