Nyinvigning av förskolan Serafen på Kungsholmen

Idag återinvigs förskolan Serafen på Kungsholmen som nu kan ta emot fler elever i nyrenoverade lokaler.

– Detta är ett lyckat exempel på hur vi kan skapa fler förskoleplatser i en stadsdel med växande behov och ont om mark, säger skolborgarrådet Olle Burell (S).

För drygt ett år sedan upptäcktes en vattenläcka i förskolan på Serafimergränd. Inför underhållsarbetet ville förskolan passa på att anpassa lokalerna i syfte att ta emot fler elever. Resultat blev en helt ny avdelning, förbättrad akustik och renoverad ventilation. Under tiden renoveringen pågick så kunde en stor del av verksamheten vara kvar i lokalerna.

Idag, måndagen den 5 februari, firar förskolan sin nyrenoverade förskola med en invigning. Skolborgarrådet Olle Burell (S) samt representanter från SISAB och stadsdelen deltar tillsammans med förskolans barn, medarbetare och föräldrar.

Projektet genomfördes av stadens skolfastighetsbolag SISAB (Skolfastigheter i Stockholm AB) som är en av Sveriges största fastighetsägare med sina 600 förskolor och skolor runt om i Stockholms stad.

Tid: kl. 16:00

Plats: Serafimergränd 7