Roger Mogert blir konst på Konstfack

Fredag 21 april blir kulturborgarrådet Roger Mogert (S) en del av ett konstverk när Konstfacks andraårselever ställer ut sina verk.

Ett av verken är Julia Nilssons ”Kontoret”. Ett verk där kulturborgarrådet kommer att sitta i ett provisoriskt uppbyggt kontor och möta konstfacks elever i samtal om konst och kulturpolitik. Kontoret är skapat som en plattform för enskilda samtal mellan i första hand konstfacks egna studenter och en ansvarig kulturpolitiker. En av verkets utgångspunkter är att visa på hur möten och dialog är grundläggande för en bred kulturpolitik.

Det är sannolikt första gången ett kulturborgarråd på ett så konkret sätt själv blir en del av ett konstverk och Roger Mogert kommer att vara på plats på Konstfack mellan klockan 15 – 17

- Det är ett intressant grepp som jag genast kände att jag ville vara med på. Det är roligt delta i en ung konstnärs verk och samtidigt få chans möta, och diskutera konstpolitik med de övriga studenterna på Konstfack, säger Roger Mogert (S), Kulturborgarråd.

Utställningen är öppen för allmänheten och media är välkomna

Adress: LM Ericssons väg 14

Tid: Roger Mogert är på plats mellan klockan 15.00 - 17.00 fredag 21 april