Succé för Stockholms satsning på ökad kunskap i Naturvetenskap och Teknik

Under 2017 slår bokningarna av skolutvecklingsprogrammet NTA:s temautbildningar och temalådor rekord i Stockholms stad. Under vårterminen 2017 har det arbetats med NTA i drygt 930 klasser vid 117 grundskolor och även inför höstterminen är fler temalådor bokade än någon tidigare hösttermin. Pedagogerna och eleverna uppskattar den strukturerade undervisningen som ger ökad naturvetenskaplig förståelse och upptäckarlust.

- NTA är ett bra stöd för lärarna i planeringen av NO och teknikundervsiningen. Jag har själv haft möjligheten att se hur läraren genom att kunna kombinera teori med praktik kunnat stimulera elevernas intresse för dessa viktiga ämnen. Det är glädjande att se att vår satsning på Naturvetenskap och Teknik är något som skolorna, lärarna och eleverna uppskattar, säger skolborgarrådet Olle Burell (S)

Skolutvecklingsprogrammet Naturvetenskap och Teknik för Alla (NTA)  består av kontinuerlig kompetensutveckling för pedagoger samt ett utforskande arbetssätt i 25 naturvetenskapliga teman för förskolebarn och grundskoleelever, med tillhörande temalåda med laborationsmateriel och finns i drygt 40% av Sveriges kommuner. Läs mer på www.nta.stockholm.se

Presskontakt: Magnus Ljungkvist 0768 22 90 88
Pressjour: 076 122 92 35