Lena Rådström Baastad vald till partisekreterare

Idag valdes Lena Rådström Baastad till partisekreterare för Socialdemokraterna. Hon valdes på partistyrelsens möte under lördag förmiddag.

-          Lena Rådström Baastad är pragmatisk och samarbetsinriktad. Hon vet hur man vinner förtroende, hur politiken fungerar i praktiken och hur beslut påverkar människors vardag. Det är viktiga egenskaper för en partisekreterare, säger Stefan Löfven.

Lena Rådström Baastad har sedan 10 år varit en ledande företrädare för Socialdemokraterna i Örebro som bland annat kommunalråd, kommunstyrelsens ordförande och ordförande i Örebros partidistrikt. Idag valdes hon till partisekreterare för Socialdemokraterna.

-       Det är otroligt hedrande att få bli vald till partisekreterare för Socialdemokraterna, Sveriges största parti. Nu har jag siktet inställt på att tillsammans med alla våra medlemmar vinna de kommande valen och driva på politikutvecklingen för ett starkt samhälle där vi håller ihop, säger Lena Rådström Baastad.

Ingela Nilsson, pressekreterare för Stefan Löfven, 072-551 41 16

Peter Liljeros, pressekreterare för Lena Rådström Baastad, 072-576 58 73