Spara pengar i sommar – streama din egen favoritdryck

Vare sig du befinner dig i husvagnen, sommarstugan eller på båten, kan du överraska familj och vänner med hemmagjorda favoritdrycker till sommarens alla festligheter. Med Sodastream slipper du släpa flaskor från affären. På några sekunder streamar du ditt eget kolsyrande vatten, lätt smaksatt vatten och läskedrycker med lägre sockerhalt. Det finns oändliga möjligheter att kombinera sina egna favoritdrycker med hjälp av alla smaker som finns. En nyhet för sommaren är Hint of Fruit, naturliga aromer utan socker, för smaksättning av kolsyrat vatten.

Aldrig umgås vi, arrangerar fester, middagar, picknicks och kalas så ofta som på sommaren. Till alla dessa festligheter kan du nu enkelt göra dina egna favoritdrycker. Med Sodastream, konceptet för hemdryck, gör man snabbt, billigt och miljövänligt familjens alla favoritdrycker, med en och samma maskin. Smaker för alla smaker En nyhet för sommaren är Hint of Fruit, tre naturliga aromer utan socker, för smaksättning av kolsyrat vatten. Hint of Fruit finns i smakerna lemon/lime, pink grapefruit och velvet peach. Hint of Fruit kostar 49 kronor och ger 50 liter smaksatt vatten. I övrigt finns 13 smaker att välja mellan för att göra sin egen läskedryck eller energidryck. Samtliga av SodaStreams läskedrycker har en lägre sockerhalt än marknadens märkesläsk. Alla smaker finns i storpack som ger 12 liter färdig dryck till en kostnad av 49 kronor. SodaStream startpaket innehåller: 1 st Sodastream maskin, 1 st gaspatron som räcker upp till 60 liter kolsyrad dryck, samt två 1-liters PET-flaskor. Flaskorna har en kork med hermetisk försegling som behåller dryckens kolsyra. Maskinen finns i två modeller, Design (995 kr) och Jet (795 kr). Startpaketen finns på följande försäljningsställen: OnOff, Duka, SIBA, Järnia, Elkedjan, Cervera, Elektrolux Home och hemmabutikerna. Bilder finns att hämta på www.sodastream.se (Klicka vidare på ”Pressrum” och ”Bildbank”)