För fjärde året i rad har Söderberg & Partners branschens nöjdaste kunder

Den 9 november offentliggjordes en undersökning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som visar att Söderberg & Partners är den aktör som har mest nöjda kunder inom förmedlarbranschen.

Enligt undersökningen skapar försäkringsförmedlare mervärde. Företagskunder som använder en försäkringsförmedlare är nöjdare jämfört med de kunder som har direktkontakt med ett försäkringsbolag. Trenden har varit konstant under flera år. Enligt SKI:s undersökning så är det de höga betygen inom service och proaktivitet som är förklaringen till att förmedlare lyckas bättre. Söderberg & Partners är den aktör med högst kundnöjdhet även i år, det gäller såväl om man jämför med försäkringsbolagen som andra förmedlare.

-
Det är fantastiskt glädjande att se att vi har branschens nöjdaste kunder, det är ett av våra varaktiga mål. Marknaden och branschen förändras ständigt och av den anledningen kan vi inte vara nöjda, vi måste hela tiden utvecklas och bli ännu bättre. Vi satsar på tillväxt och det är därför extra roligt att se att vårt viktiga arbete med nöjda kunder ger resultat även under tillväxt, säger Gustaf Rentzhog, koncernchef Söderberg och Partners

Läs mer om SKI och undersökningen här.

Gustaf Rentzhog, Koncernchef, Söderberg & Partners
Gustaf.Rentzhog@soderbergpartners.se

Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners
Louise.Hagsten@soderbergpartners.se

Snabba fakta om Söderberg & PartnersSöderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Kundlöfte och värderingarVårt mål är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi präglas av tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig. Vi sätter alltid kundens intressen först, och all rådgivning som sker inom Söderberg & Partners utgår från varje kunds unika behov. Vi vet att väl underbyggda råd gör skillnad.