Hade 100 ungdomar på Summer Camp

Söderberg & Partners har delat ut stipendium om 10 tkr var till 100 ungdomar för medverkan på deras Summer Camp. Tillsammans med företaget Lanterna Education genomför Söderberg & Partners det veckolånga lägret med utbildning och roliga aktiviteter.

Förra veckan ägde Söderberg & Partners Summer Camp 2014 rum. En vecka full med utbildning och aktiviteter för 100 ungdomar mellan 14-17 år. Grundidén var att satsa på studiemotiverade ungdomar som vill ha en extra push inför skolstarten och bli inspirerade att plugga vidare efter gymnasiet. Lärarna, som kommer från Lanterna, är studenter vid Europas toppuniversitet och all undervisning var på engelska. Förutom utbildning har ungdomarna fått inspirerande gästföreläsningar, studieteknikträning, idrottat, badat, bakat, spelat spel, varit på disco och konserter.

- Vi har haft en helt fantastisk vecka med ungdomarna på Summer Camp! Det känns som en oerhört viktig investering i framtiden, att inspirera och hjälpa fler ungdomar att nå sina mål. Vi vill motverka det faktum att utbildning riskerar att bli en klassfråga, det är en rättighet för alla barn och ungdomar. Vi som varit med från Söderberg & Partners har fått betydligt mycket mer tillbaks än vad vi gett och jag hoppas att ungdomarna har fina sommarminnen från Summer Camp, säger Louise Hagsten, marknadschef på Söderberg & Partners.

Läs mer om Summer Camp här, och på facebook.

För mer information:

• Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners, 08- 451 50 17