Ny app bevakar dina placeringar

Söderberg & Partners satsar på proaktivitet, lanserar ny app som bevakar kundens placeringar och signalerar när det är dags att agera.

I de kundundersökningar Söderberg & Partners gör i samarbete med leverantören 3S kan man tydligt utläsa att parametern proaktivitet är oerhört viktigt när det kommer till finansiell rådgivning. Med utgångspunkt i det utvecklar nu Söderberg & Partners flertalet tjänster för att ytterligare öka proaktiviteten, att lyfta in det i mobilen är en av dem. Söderberg & Partners har sedan tidigare haft en app med nyheter kring pensioner, försäkringar och sparande. Nu tar företaget nästa steg och lanserar en ny app som är interaktiv och proaktiv.

Även den här appen innehåller utanför inloggning nyheter om sparande. Men innanför inloggning finns flertalet nya spännande tjänster. Kunden kan bland annat lämna fullmakt och behovsanalys inför ett rådgivningsmöte direkt i mobilen. Även den interaktiva och uppmärksammade tjänsten Proaktiv Bevakning finns nu i appen. Proaktiv Bevakning håller kunden uppdaterad om analyserna och betygen för den egna portföljen. Förändras något som gör att kundens valda preferenser inte längre gäller så får man en push i appen med ett meddelade om vad som hänt och hur man bör agera.

-          I det oerhörda informationsflöde vi har idag så är det lätt att man missar viktig information. Att få reda på om ditt pensionssparande inte längre är optimalt placerat är väldigt viktig information, men de flesta i den situationen missar ändå att agera. Proaktiv Bevakning hjälper spararen att agera, med appen som ny kanal, förutom sms och mejl, så blir tjänsten nu ännu vassare, säger Walter Nuñez, produktanalyschef på Söderberg & Partners.

-          Våra kunder förväntar sig att få löpande uppdateringar och att vi ska vara proaktiva, nu tar vi proaktiviteten även till mobilen. Det här är ett första steg, vi kommer löpande fylla på appen med tjänster inom kapitalförvaltning, löner och förmåner under 2014. Nu hoppas vi att många av våra kunder laddar hem och provar de nya tjänsterna i appen! Säger Louise Hagsten, marknadschef på Söderberg & Partners.

Appen finns för nedladdning för iPhone på Appstore redan nu och kommer snart på Android Market.

Mer information:
Louise Hagsten, marknadschef Söderberg & Partners
Tel: 08-451 50 17 Louise.Hagsten@soderbergpartners.se

Hernan Gil, projektledare och ansvarig app Söderberg & Partners
Tel: 08- 451 50 19
Hernan.Gil@soderbergpartners.se

Walter Nuñez, produktanalyschef Söderberg & Partners
Walter.Nunez@soderbergpartners.se

Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående förmedlare av liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget har en mängd olika verksamheter.

Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar en individanpassad lösning. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.