Söderberg & Partners och Wassum blir ett inom rådgivning till institutionella kapitalägare

Wassum och Söderberg & Partners går samman och bildar Wassum/Söderberg & Partners Institutional Advisors. Därmed bildas en av norra Europas största aktörer inom fondförmedling och institutionell rådgivning.

Wassum och Söderberg & Partners går samman inom rådgivning till institutionella kapitalägare och blir därmed en av norra Europas största aktörer inom segmentet. Syftet med samgåendet är att samordna och dra fördel av såväl de resurser som den kompetens som finns i de respektive organisationerna och tillsammans ska de båda aktörerna ge kunderna ett ännu bättre erbjudande.

- Jag är oerhört glad att vi nu går samman med Wassum på detta område, de har ett gott renommé och en lång erfarenhet i branschen. Med våra gemensamma krafter kan vi utveckla och förädla de tjänster vi har idag och erbjuda vår kompetens i en större geografisk spridning. Våra verksamheter kompletterar varandra på flera plan, säger Gustaf Rentzhog, VD och koncernchef på Söderberg & Partners.

För Wassum, som har byggt upp sin verksamhet i 22 år, är Söderberg & Partners en naturlig samarbetspartner. Det finns en tydlig samsyn på transparens, långsiktighet och hur de ska förstärka mervärdet för kunden. I början sker dock inga större förändringar.

- Alla kunder fortsätter att erhålla de tjänster de har idag, men på sikt får de ett ännu starkare erbjudande, säger Gustaf Rentzhog.

Wassum och Söderberg & Partners samordnar successivt resurserna för att utnyttja kraften i samgåendet och den gemensamma inköpsvolymen om 300 miljarder. Contento Wassum Academy/Learnify berörs inte av affären.

- För oss är detta den absolut bästa lösningen för vår verksamhet gentemot institutionella kunder och vi är övertygade om att samgåendet kommer att ge en positiv utveckling för både kunder och medarbetare, säger Ulf Källum, styrelseordförande i moderbolaget Wassum Investment Network som i och med affären ändrar namn till Montibus AB.

För ytterligare information:

Charlotte Näsström Morén, tf informationschef, tel: 072-715 70 50