Söderberg & Partners stärker upp med ny informationschef och med extern kompetens i styrelserna

Söderberg & Partners stärker upp sin marknad- och informationsavdelning med Gustaf Drougge som ny informationschef.  Rollen är ny och rekryteringen ligger i linje med bolagets vilja att öka kunskapen om vikten av analys och finansiell rådgivning. Samtidigt rekryterar Söderberg & Partners externa ledamöter till koncernens tillståndspliktiga styrelser. Syftet är att ta in kompetens från andra branscher och fortsätta strävan att leda den digitala utvecklingen i branschen.

Gustaf Drougge är i dag seniorkonsult på kommunikationsbyrån Narva och har tidigare varit presschef för Moderaterna i Stockholms läns landsting.

-        Söderberg & Partners ambition att modernisera en konservativ pensionsbransch är verkligen en utmaning som lockar. Mitt mål är att företagets ledord om öppenhet ska prägla min insats som informationschef, säger Gustaf Drougge.

Gustaf tillträder tjänsten den 1 oktober 2016 och rapporterar till Louise Hagsten, marknadschef.

Nytillskott i styrelser
Olle Claeson är nytillträdd extern styrelseordförande för Söderberg & Partners Securties AB. Olle är strategi- och affärsutvecklingskonsult med över trettio års erfarenhet från den finansiella sektorn inom Sverige och internationellt.

Pernilla Oldmark är ny extern styrelseledamot i Söderberg & Partners Securties AB:s styrelse. Hon börjar 1 september som chief Communication and Commercial Officer på Cabonline Group med ansvar för försäljning, kommunikation och marknadsföring.

Eva Fors är ny extern styrelseledamot i Söderberg & Partners Insurance Consulting AB. Eva har tjugo års erfarenhet från Microsoft bland annat som Chief Operating Officer i Sverige och även varit VD för Yanzi Networks. I september kommer Eva tillträda som nordisk chef för Google for work.

Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners
louise.hagsten @soderbergpartners.se

Gustaf Drougge

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande fristående rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter med Nordens största fristående analysavdelning. Företaget har en mängd olika verksamheter inom fyra affärsområden:

Insurance Consulting
Securities & Asset Management
Financial Technology
Payroll & Benefits

Kundlöfte och värderingar
Söderberg & Partners målsättning är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats. Vi vet att underbyggda råd gör skillnad.

Förutom en tydlig strategi och mål, är det entreprenöriella drivet i bolaget en viktig faktor. Det är vår orädda inställning och ansvaret mot kunden som skapat den kultur vi har idag. På Söderberg & Partners är vi Modiga, Ansvarsfulla, Hjälpsamma och Drivna.