Stora skillnader i ekonomiska förutsättningar – vilka är vinnare och förlorare

I Söderberg & Partners senaste strategirapport granskas de utvecklade marknadernas olika ekonomiska förutsättningar. Medan USA närmar sig räntehöjningar kämpar Europa med ett deflationshot och låg tillväxt. Kan man räkna med samma uppsving i Europa när ECB börjar köpa tillgångar? Vad får divergerande centralbanker för effekt och vem blir vinnare och förlorare? Vi kommer även gå igenom den aktuella makroekonomiska utvecklingen samt förutsättningarna för de olika tillgångsklasserna. Dessutom görs en återkoppling på tidigare djupdykning i Riksdagsvalet och dess påverkan på den svenska börsen. Välkommen till Regeringsgatan 45 den 23 september kl 8.30.

Du som journalist är varmt välkommen på pressträff klockan 08:30 den 23 september på Regeringsgatan 45, Stockholm. Vi bjuder på frukost.

Anmälan sker till Louise Hagsten, Louise.Hagsten@soderbergpartners.se, 076-149 50 17 eller Natalie Roghult, Natalie.Roghult@soderbergpartners.se, 0761-49 50 56.

Snabba fakta om Söderberg & Partners Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande obundna förmedlare av sak, liv- och pensionsförsäkringar med Nordens största fristående analysavdelning inom försäkringar. Företaget är verksamt inom sex affärsområden: Pensionsrådgivning Investeringsrådgivning Riskhantering och företagsförsäkringPortföljförvaltningFörmögenhetsrådgivningLönehanteringVision och ledordSöderberg & Partners vision är att vara den ledande förmedlaren av försäkringar och finansiella produkter i Sverige, genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Målsättningen är att bidra med råd och produkter som hela tiden gör att våra kunder ligger steget före, har kostnadseffektiva lösningar och kontroll på sina risker. Vår företagsfilosofi bygger på tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig rådgivning. Vi hittar det bästa på marknaden, anpassar valen åt varje kund och levererar lösningen till en för kunden minimal arbetsinsats.