Stora skillnader i ekonomiska förutsättningar – vilka är vinnare och förlorare

I Söderberg & Partners senaste strategirapport granskas de utvecklade marknadernas olika ekonomiska förutsättningar. Medan USA närmar sig räntehöjningar kämpar Europa med ett deflationshot och låg tillväxt. Kan man räkna med samma uppsving i Europa när ECB börjar köpa tillgångar? Vad får divergerande centralbanker för effekt och vem blir vinnare och förlorare? Vi kommer även gå igenom den aktuella makroekonomiska utvecklingen samt förutsättningarna för de olika tillgångsklasserna. Dessutom görs en återkoppling på tidigare djupdykning i Riksdagsvalet och dess påverkan på den svenska börsen. Välkommen till Regeringsgatan 45 den 23 september kl 8.30.

Du som journalist är varmt välkommen på pressträff klockan 08:30 den 23 september på Regeringsgatan 45, Stockholm. Vi bjuder på frukost.

Anmälan sker till Louise Hagsten, Louise.Hagsten@soderbergpartners.se, 076-149 50 17 eller Natalie Roghult, Natalie.Roghult@soderbergpartners.se, 0761-49 50 56.

Snabba fakta om Söderberg & PartnersSöderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Kundlöfte och värderingarVårt mål är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi präglas av tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig. Vi sätter alltid kundens intressen först, och all rådgivning som sker inom Söderberg & Partners utgår från varje kunds unika behov. Vi vet att väl underbyggda råd gör skillnad.