Tesla Sweden AB i samarbete med Söderberg & Partners

Tesla, ledande inom elbilsindustrin, har valt Söderberg & Partners som samarbetspartner. De har tillsammans skapat försäkringslösningar med hög kvalité att erbjuda till Teslas nya och befintliga kunder.

Teslas målsättning är att påskynda världens övergång till elektrisk mobilitet med ett komplett utbud av allt mer prisvärda elbilar. 2013 utsågs Tesla Model S till Motor Trends prestigefyllda Årets bil och har uppnått det bästa krocksäkerhetsresultatet som någon bil någonsin har fått hos NHTSA. ”Consumer Reports” kallar det den bästa bilen som de någonsin har testat.

-
Med start från den 1 september 2014, kommer alla nya Model S som säljs i Sverige att ha 3 års vagnskadegaranti inkluderat i bilens pris, och ges ett erbjudande om en konkurrenskraftig märkesförsäkring. Med den utökade garantin, införandet av vagnskadegaranti och en konkurrenskraftig försäkringsprodukt, så har det aldrig tidigare varit mer bekymmersfritt att äga en Model S, Peter Bardenfleth, Scandinavian Director på Tesla Motors.

Söderberg & Partners har på uppdrag av Tesla upphandlat både den treåriga vagnskadegarantin och märkesförsäkringen. Märkesförsäkringen kommer erbjudas till samtliga nya Teslaägare gratis i två månader med möjlighet till förlängning. Försäkringen ger tillsammans med vagnskadegarantin skydd som helförsäkring med konkurrenskraftig premie och bra villkor. Försäkringsgivare för produkterna är Protector försäkring. Möjlighet kommer att ges till redan befintliga ägare av Tesla Model S att i efterhand köpa till vagnskadegaranti och komplettera med märkesförsäkringen

- Vi som arbetat med försäkringslösningen ser fram emot ett långt samarbete med Tesla och Protector, säger Kalle Lilja, ansvarig rådgivare på Söderberg & Partners.

K
alle Lilja, rådgivare, Söderberg & Partners, 08- 545 280 86
Henrik Dremé, rådgivare Söderberg & Partners, 08-545 069 22
Louise Hagsten, marknadschef, Söderberg & Partners, 08- 451 50 17

Snabba fakta om Söderberg & PartnersSöderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Kundlöfte och värderingarVårt mål är att leverera de bästa lösningarna och de mest kompetenta råden genom att ständigt förnya och utveckla det traditionella arbetssättet i branschen. Vår företagsfilosofi präglas av tre viktiga hörnstenar: Öppenhet, Analys och Personlig. Vi sätter alltid kundens intressen först, och all rådgivning som sker inom Söderberg & Partners utgår från varje kunds unika behov. Vi vet att väl underbyggda råd gör skillnad.