Handelsbanken i Malmö utökar samarbetet med Sodexo

Från och med den 1 januari 2011 utökas Sodexos uppdrag med ansvar för internservice på Handelsbankens regionhuvudkontor i Malmö. Utöver internservice ansvarar Sodexo sedan flera år tillbaka även för restaurang och städning, ett uppdrag som förnyats.

En analys av befintlig verksamhet i nära samarbete med Handelsbanken påvisade möjligheterna till effektivare samordning och tjänsteleverans samt kostnadsreduceringar.

- Vi har sedan flera år tillbaka ett gott samarbete med Sodexo för drift av restaurang och städning. Efter genomförd analys, och med den effektiviserings- och utvecklingspotential som påvisats, har vi nu valt att fördjupa detta samarbete till att omfatta flera tjänsteområden. Vi ser nu fram emot påkopplingen och samordningen av de nya tjänsteområdena, säger Viveka Liljekvist, Administrativ Chef vid Svenska Handelsbanken Region Södra Sverige.

- Vi är mycket glada över det fortsatta och utökade förtroendet i vårt samarbete med Handelsbanken. Förutom utökningen av tjänster blir det lite av en nystart även när det gäller restaurangen som ska förnyas och utvecklas. Bland annat ska ombyggnad och upprustning genomföras, säger Anders Jeppsson, Driftområdeschef Syd på Sodexo.

För mer information kontakta:
Anders Jeppsson, Driftområdeschef Syd, tel: 08-5788 4204
e-post: anders.jeppsson@sodexo.com

Eva Kristensson, Kommunikationsdirektör, tel: 08-5788 5963
e-post: eva.kristensson@sodexo.com

Om Sodexo
Vi lagar mat och städar, underhåller fastigheter, bemannar växel och receptioner, verkar inom hotell och konferens  - och mycket mer.

Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 5,7 miljarder kronor. Besök oss gärna på www.sodexo.se .

Taggar:

Om oss

Sodexo AB är ett av Sveriges ledande Service Managementföretag med över 8 000 medarbetare och en omsättning på 3 miljarder kronor, finns representerade över hela landet på egna kontor och genom drygt 2 000 kundkontrakt. Vi ingår i den franskägda Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 350 000 medarbetare. Koncernen omsätter 130 miljarder kronor och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris. Besök oss gärna på www.sodexo.com