Ny vd för Södra Cell

Ny vd för Södra Cell Leif Brodén har utsetts till ny verkställande direktör för Södra Cell AB. Brodén är 38 år, civilekonom, gift och bosatt i Karlstad. Sedan 1994 är han marknadsdirektör inom Stora Paperboard med placering i Gruvön. Under åren 1989-1994 bodde han i Australien, där han var vd för Scanpac Pty Ltd. Dessförinnan har han varit marknads- och försäljningschef inom Elof Hansson respektive Stora Billerud. Leif Brodén tillträder sin tjänst på Södra Cell omkring den 1 januari 1999. Ytterligare information: Nils-Erik Fransson, personaldirektör, 0470/89000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/27/19981027BIT00270/bit0001.doc