Oförändrade priser på massaved

Oförändrade priser på massaved Skogskoncernen Södra behåller de nuvarande priserna på massaved för perioden 1 januari - 30 april 2002. Det betyder att barrmassaved även fortsättningsvis betalas med 225 kronor per m3fub och lövmassaved med 235 kr per m3fub. - Vår bedömning är full produktion i massafabrikerna och ett stort råvarubehov. För närvarande råder balans mellan tillgång och efterfrågan på råvara. För att bibehålla detta har priserna förlängts, kommenterar Kenth Ohlsson, chef för Södras skogsdivision Södra Skog. - Vi vill ge tidigt besked om priserna eftersom det underlättar skogsägarens planering. Därmed skapas förutsättningar för kontinuerlig virkeskontraktering och ett jämnt virkesflöde till industrin. ....................................................... Upplysningar: Kenth Ohlsson, 0470 - 89 000 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/06/20011206BIT00600/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/06/20011206BIT00600/bit0002.pdf