Sänkta priser på gran och bok

Sänkta priser på gran och bok Skogskoncernen SÖDRA sänker priserna för gran- och bokmassaved med 20 kronor kubikmetern. De nya priserna som gäller från årsskiftet blir 250 kronor för gran och 270 kr för bok. Anledningen till prissänkningen är den svaga skogskonjunkturen. Priserna för slutprodukterna är fortfarande under press och virkesförbrukningen mindre än beräknat. Andra inköpare av gran och bokmassaved i södra Sverige har tidigare genomfört likartade sänkningar av massavedspriserna. SÖDRAs sänkning är en anpassning till de nya prisnivåerna. För SÖDRAs övriga massavedssortiment ligger nu gällande priser fast till dess att innevarande prisperiod går ut den 28 februari. Övriga upplysningar: Kontakta Kenth Ohlsson, chef för Södra Skog, 0470-89 000 eller mobil 010-10 07 85. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/23/19981223BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/12/23/19981223BIT00100/bit0002.pdf