Södra Cell storsatsar på forskning och utveckling

Södra Cell storsatsar på forskning och utveckling Styrelsen för Södra Cell har ställt sig bakom ett förslag som innebär en ökning av dagens FoU-resurser med över 50 procent på årsbasis. Avsikten är att etablera ett världsledande och högattraktivt forskningscenter vid Södra Cell Värö. Förslaget innebär att dagens FoU-enheter vid Södra Cell Mörrum och Södra Cell Tofte flyttas över till den nya enheten. Samtliga anställda kommer att erbjudas flytta med. Styrelsen har uppdragit åt vd att MBL-förhandla med berörda fackliga organisationer. Det nya forskningscentrat kommer att kunna presenteras i maj 2004 och beräknas stå klart under sommaren 2005. Ytterligare information: Leif Brodén, vd Södra Cell, 070/558 94 26 Karin Emilsson, FoU-direktör, 070/578 72 32 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/20/20031120BIT00700/wkr0002.pdf