Södra förvärvar aktier i Jabo Träprodukter AB

Södra förvärvar aktier i Jabo Träprodukter AB Skogskoncernen Södra har förvärvat aktier i Jabo Träprodukter AB (publ) motsvarande 5,8 procent av aktiekapitalet och 12,4 procent av rösterna. - Genom vårt dotterbolag Södra Timber AB är Södra den största aktören inom sågade trävaror i Sydsverige och förvärvet av aktierna i Jabo Träprodukter ger möjlighet att ytterligare delta i utvecklingen av branschen. Jabo har bland annat ett intressant sortiment av konsumentprodukter där tillväxten är god, säger Södras koncernchef Anders Wahrolén. Förutom det helägda dotterbolaget Södra Timber AB innehar Södra- koncernen sedan tidigare en minoritetspost i Mindab, som är ett av Sveriges största träindustriföretag med huvudsaklig verksamhet i Mellansverige. Ytterligare information: Anders Wahrolén, koncernchef, 0470 - 890 00 Sven-Eric Petersson, informationschef, 0470 - 890 00, 070 - 207 53 41 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT01200/bit0001.pdf