SÖDRA höjer priset på barrmassa

SÖDRA höjer priset på barrmassa Skogskoncernen SÖDRA höjer priset på blekt barrsulfatmassa med 30 dollar per ton. Det nya priset blir därmed 630 dollar per ton och gäller alla nya kontrakt från årsskiftet. - Vi känner att marknaden är mogen för den höjningen. Den är rimlig och ligger helt i linje med våra ambitioner att inte rusa iväg för snabbt med prishöjningar trots det mycket gynnsamma konjunkturläget, säger Ulf Edman, marknadsdirektör vid SÖDRAs massaproducerande dotterbolag Södra Cell. SÖDRA är världens största tillverkare av blekt barrsulfatmassa för avsalu med en årlig kapacitet på 1,5 miljoner ton vid de tre bruken i Mönsterås, Mörrum och Värö. .................................. Upplysningar: Ulf Edman, marknadsdirektör, 0470 - 89 000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00160/bit0002.pdf