Södra redovisar vinst för nio månader

1998-10-29 SÖDRA redovisar vinst för nio månader Skogskoncernen SÖDRA redovisar en vinst på 114 MSEK för årets nio första månader. Resultatnivån har påverkats av låga priser på pappersmassa och sågade trävaror. Försäljningen uppgick under januari-september till 5 644 MSEK (5 691). Resultatet efter finansnetto sjönk till 114 MSEK (471). Fjolårets resultat inkluderade en vinst på 216 MSEK från en leasingtransaktion. Avkastningen på sysselsatt kapital var 6 procent under den senaste tolvmånadersperioden. Koncernens soliditet ligger stabilt på 55 procent. Antalet anslutna medlemmar uppgår till 31 498, en ökning med 120 sedan årsskiftet. Den anslutna skogsarealen har ökat med drygt 2 000 hektar till 1 735 000 hektar. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/29/19981029BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/29/19981029BIT00140/bit0002.pdf