Ansiktet höjer temperaturen med en annan sorts r’n’b på Terrassen

Ansiktets musik går sin egen väg med en r’n’b som bryter mot stereotyper och samtidigt är medryckande poppig. Den 12 augusti uppträder duon på Terrassen vid Södra Teatern, med albumet "#DENNYARNBMANNEN” i bagaget.

Ansiktet Erik Nordström från Lilla Sällskapet och Herbert Munkhammar från Afasi & Filhty och Maskinen – har efter framgångarna med låtar som ”X”, ”Äckligt” och ”För stor”, blivit en representant för en annan sorts r’n’b. Dels musikaliskt men också textmässigt där duon sjunger om förminskande sexuella erfarenheter istället för att slå sig för bröstet. Ansiktet behåller tematiken från amerikansk r’n’b men vänder på perspektivet och bryter ned stereotyperna i stället för att glorifiera dem.

Ansiktets musik är medryckande, upplyftande och poppig. Den tar nerven från r’n’b och korsar den med klubbig studsighet och charm. Tidigare i år kom albumet "#DENNYARNBMANNEN”, en skiva som fått fin kritik. Nu är det dags för Ansiktet att framföra låtarna live på Terrassen.

Konserten är ett samarbete mellan Södra Teatern, Yes! och Blixten.

Vad: Ansiktet
Var: Terrassen, Södra Teatern
När: Den 12 augusti, 20.00

Adrian Hörnquist, adrian.hornquist@sodrateatern.com eller 070-637 59 78

Om oss

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang som skapar gränsöverskridande upplevelser till alla som välkomnar alla. Vi presenterar ett brett utbud av inkluderande, samtida kultur inom scenkonst, konserter, klubbar, mat och dryck samt möten och event.Södra Teatern AB ägs av Riksteatern – världens största turnerande teater.