Fortsätt #prataomdet återvänder till Södra Teatern

I november förra året anordnade föreningen Fortsätt #prataomdet två uppskattade föreställningar på Kägelbanan kring sexuella gråzoner. Nu kommer man tillbaka för en kväll om frågor som rör sexuella normer, identitet och könsroller. Den 12 mars på Södra Teaterns stora scen.

Fortsätt #prataomdet är berättelser om att hamna i sexuella gråzoner, baserade på texter publicerade genom twitter och bloggar. Ett offentligt samtal, spontant uppkommet i sociala medier, överförs till scenrummet. Föreställningen ackompanjeras av livemusik med Juvelen. Efteråt följer ett samtal med publiken som leds av Pelle Ullholm från RFSU.

Hur förhåller vi oss till frågor som rör sexuella normer, identitet, maktförhållanden och könsroller? I december 2010 rasade en debatt kring sexuella gråzoner i Sverige. Bakgrunden var en debattartikel och twittertråd på hashtagen #prataomdet. Gensvaret i media blev enormt. Behovet att prata om sexuella gråzoner och gränsdragningsproblematik visade sig vara starkt. Föreningen Fortsätt #prataomdet har fortsatt prata om det på teatrar runt om i Sverige.

Regi & Textbearbetning: Åsa Olsson
Skådespelare: Meliz Karlge, Louise Ryme, Camaron Silverek, Mårten Svedberg
Musik: Juvelen

Fortsätt #prataomdet är en ideell förening som drivs av Åsa Olsson och Andrea Grapengiesser. Turnén har genomförts i samarbete med RFSU, samt lokala arrangörer, med stöd av Svenska PostkodLotteriet.

Fortsätt #prataomdet, stora scen, Södra Teatern, den 12 mars, 19.30.
Fri entré, boka via: info@fortsattprataomdet.se
Föreställning 40 min, samtal 30 min
För mer information: fortsattprataomdet.se

Adrian Hörnquist