Konceptexpert ny vd för Södra Teatern

Nu är det klart vem som tillträder vd-posten på toppen av Katarinaberget. I december byter Samuel Laulajainen arena – från Stockholm Live till Södra Teatern. “Det är en stor ära för mig att arbeta med denna fantastiska institution.”

I snart 20 år har Samuel Laulajainen drivit och utvecklat restaurang-, hotell- och barverksamheter i Sverige och England. Senast kommer Samuel från Stockholm Live med arenorna Ericsson Globe, Annexet, Hovet, Tele2 Arena och Friends Arena där han som chef för Concept & Ancillary har utvecklat besökarnas helhetsupplevelse med fokus på mat och dryck.

Dessförinnan hade Samuel Laulajainen som konceptansvarig på Scandic Hotels framgångsrikt arbetat fram och varit med och lanserat Haymarket, Downtown Camper, Vasateatern med Grand Central, Scandic Malmen, Scandic Anglais och Scandic Continental.

– Det känns otroligt spännande att Samuel med sin erfarenhet och kännedom kommer till oss på Södra Teatern. Och i och med den utvecklingsfas som vi nu står inför är Samuel helt rätt person, säger Johanna Carlberg, marknads- och kommunikationschef som agerar tillförordnad vd fram tills dess att Samuel Laulajainen tillträder i december.

I juni köptes Södra Teatern AB och fastigheten Mosebacke 10 av Stockholmsbaserade fastighetsbolaget Maelir AB. Förvärvet skedde i sin helhet den 31 augusti.

Visionen är att driva verksamheten vidare i linje med dagens verksamhet där mat, nöje, scenkonst, klubbar och konserter står för ett innehåll som skapar den unika profil som Södra Teatern har.

– Det är en stor ära för mig att arbeta med denna fantastiska institution och jag ser fram emot att se vad vi, de nya ägarna och Södra Teaterns team kan åstadkomma tillsammans. Det är spännande och jag är så laddad för uppdraget, säger Samuel Laulajainen.

För mer information, kontakta:
Karin Bernhardsson
PR- & marknadsansvarig (tf)
karin.bernhardsson@sodrateatern.com

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang, som skapar gränsöverskridande upplevelser för alla som välkomnar alla. Här presenteras ett brett utbud av samtida kultur inom scenkonst, musik, klubbar, mat och dryck samt möten och event.

Citat

Samuel Laulajainen, Södra Teaterns nya vd från och med december 2018.