Mosebacke slutar suga – för miljöns skull

Som ett av de första stegen mot att bli en mer hållbar restaurang slutar nu Mosebacke Etablissement med sugrör i drinkarna.

– Vi är väldigt glada över det här beslutet, en liten grej som kan göra så stor skillnad, säger Frida Hammarström, restaurangchef.

I oktober gick Södra Teaterns restaurang Mosebacke Etablissement med i U&We-initiativet Hållbara Restauranger . Tillsammans med leverantörer och andra restauranger jobbar nu Mosebacke för att göra branschen mer hållbar.

Amanda Hedrén , hållbarhetscoach, kommer under hösten och vintern utbilda personalen på Södra Teatern.

– Södra Teatern har kommit ganska långt redan i sitt hållbarhetsarbete, genom bland annat en vegetarisk meny, ekologiska viner och elektricitet som kommer från 100 procent förnybara energikällor, säger Amanda Hedrén .

Se hälsningen från Frida Hammarström och hör Amanda Hedrén berätta mer om arbetet här.

Kontakt:
Frida Hammarström, restaurangchef, 08 – 531 99 258
frida.hammarstrom@sodrateatern.com

Om oss

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang som skapar gränsöverskridande upplevelser till alla som välkomnar alla. Vi presenterar ett brett utbud av inkluderande, samtida kultur inom scenkonst, konserter, klubbar, mat och dryck samt möten och event.Södra Teatern AB ägs av Riksteatern - världens största turnerande teater.

Citat

Frida Hammarström