P2 Art’s Birthday Party återvänder till Södra Teatern

Lördag den 24 januari 2015 är det dags för den elfte upplagan av P2 Art’s Birthday Party, en av Sveriges största elektronikafestivaler. Under en kväll fylls fyra av Södra Teaterns scener med de mest spännande artisterna inom den elektroniska och experimentella musiken. Programledare för P2 Art’s Birthday Party 2015 är Sandra Mickelsson, Pelle Moeld och Pierre Martin.

Sandra Mickelsson, som vanligtvis är programledare för Elektroniskt i P2, dj:ar under namnet Sandra Mosh och sänder Musikguiden i P3 med Sandra Mosh, leder P2 Art’s Birthday Party för första gången.

– Det ska bli otroligt kul att få programleda ett kalas som representerar exakt den musik jag brinner för och dessutom extra kul att göra det tillsammans med Pierre Martin och Pelle Moeld som är väldigt duktiga programledare. Det var ett tag sedan jag programledde live inför publik och även om det är väldigt pirrigt så är det verkligen bland det roligaste jag vet. Jag måste ju nämna att vi har riktigt fina akter inbokade också. De är hemliga än så länge, men håll ut, det är värt väntan, säger Sandra Mickelsson.

Pelle Moeld leder Musikguiden i P3: Fredagsmix med Moeld på fredagskvällarna i P3. Pierre Martin är producent och programledare för P2 Live och även reporter på Vetenskapsradion i P1.

Artisterna på P2 Art’s Birthday Party 2015 presenteras inom kort. P2 Art’s Birthday Party 2015 är ett samarbete mellan P2 Sveriges Radio, Södra Teatern och Elektronmusikstudion.

Vad: P2 Art’s Birthday Party 2015
Var: Södra Teatern
När: Lördag 24 januari, insläpp från kl. 17.00, fri entré

Gustav Idhammar, pressansvarig Södra Teatern, gustav.idhammar@sodrateatern.com eller 070-637 59 78