P3 Guld-nominerade och ständigt världsturnérande Sebastian Mullaert firar Sylvester 2018 på Kägelbanan

Årets nyårsfest på Kägelbanan lånar sitt namn från 300-talspåven och helgonet Sylvester I – med två dansgolv, nio akter och sju timmars dans tror vi inte att han misstycker.

Sebastian Mullaert har gjort musik i drygt 30 år, och har varit med i kultgrupperna Son Kite och Minilogue . I dag hyllas han världen över som soloartist och är på ständig turné med sin teknologiska zen-techno. Tillsammans med Jessie Granqvist , Majkel och Martin Kling tar Mullaert hand om Kägelbanans ena golv.

Minst lika väl omhändertaget är Kägelbanans andra golv där britten Steve O’Sullivan avslutar 2017 efter en världsomsegling utan like. I december spelar O’Sullivan i Moskva, Melbourne, Sydney, och Bukarest. Bara några dagar innan Sylvester-firandet på Södra Teatern headlinar han Klubnacht på legendariska technoklubben Tresor i Berlin.

Supportad av Uppsalalegenden Maya Lourenço , Anna Kohlin och Södrans alldeles egna klubbdirektörer Gago Cuk och Max Lindevall firas det nya året in på bästa sätt.

Vad: NYE 2018 Sylvester
När: 31 december, klockan 22-05
Var: Kägelbanan, Södra Teatern
Biljetter:
Early bird: 245 kronor (inkl. serviceavgift & garderob)
Ordinarie: 295 kronor (inkl. serviceavgift & garderob)
Dörren: 350 kronor (inkl. serviceavgift & garderob)

Åldersgräns: 20 år.

Lineup:

Rum 1
Sebastian Mullaert (live)
Jessie Granqvist
Majkel
Martin Kling

Rum 2
Steve O'Sullivan (live)
Maya Lourenço
Anna Kohlin
Gago Cuk
Max Lindevall

Mood managers:
Babak Shermond
Kristoffer Axén
Magdalena Boberg
Johanna Tiba

Ovanför Kägelbanan firas nyåret i extravagant förströelse med skaldjursbonanza i  Mosebacke Etablissement  och dans i Södra Bar på favoritindieklubben  Baba Sonic  med gäster som  Nicole Sabouné  och  Christian Berg (Kite) . Självklart öppnas också  Champagnebaren  på våning sju upp med första parkett till fyrverkerishowen.  Läs mer om Södrans nyårsfester här.

Karin Bernhardsson
PR- & Marknadsredaktör
karin.bernhardsson@sodrateatern.com

Om oss

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang som skapar gränsöverskridande upplevelser till alla som välkomnar alla. Vi presenterar ett brett utbud av inkluderande, samtida kultur inom scenkonst, konserter, klubbar, mat och dryck samt möten och event.Södra Teatern AB ägs av Riksteatern - världens största turnerande teater.