Södra Teatern öppnar Stockholms högst belägna nattklubb

Södra Teatern håller högt tempo hela sommaren med klubbar för alla musiksmaker, hederligt häng på Mosebacketerrassen och drinkar och dans i nyrenoverade Södra Bar med tillhörande uteveranda. Nytt för i år är att vi framåt natten förvandlar Champagnebaren till Stockholms högst belägna nattklubb.

Vi behåller vår position som ledande nattklubbsarrangör även under sommaren och välkomnar alla som välkomnar alla med fri entré, säger Martin Johansson, nattklubbschef.

Champagnebaren, Mosebacke Etablissement och Södra Bar, med sin nyrenoverade veranda, förvandlas i sommar till oförglömliga och oförutsägbara klubbnästen. På fredagar gungar huset av Hip hop och i övrigt blir det mycket techno, house och indie med några undantag för lite annat smått och gott.

Nytt för i år är att det även blir dans under stjärnorna i Champagnebaren. Klubbveckan börjar på onsdagar då nya klubben The Young and the Restless med klubblegendarerna Andreas Leander och Kim Högstedt håller i trådarna. ”Rövardottern” Jackie Ferm gör debut som nattklubbsdrottning tillsammans med väletablerade DJs som får ta sig an nya utmaningar. På lördagar intar Fighter-modellen Felix Wolfe, bloggerskan och instagramfenomenet Angelica Blick, thaiboxaren André Bånghäll och klubbarrangören Stefan ”Axel Foley” stället och ställer till med röjiga hip hop-kvällar.

Underklädesfesten, som äger rum en gång per år återkommer den 28 juli. Här festar alla, med olika sexualiteter, könsidentiteter, kroppar och åldrar i bara trosor och kalsonger. Förutom arrangören Petter Wallenberg och flera av den svenska queerscenens mest tongivande DJ’s gästas eventet i år av DJ Silverhook från Londons hypade gayklubb Beefmince.

Förra året slog vi alla tänkbara rekord. Med årets arrangörer, som är en dysfunktionell familj bestående av skandaldrottningar, coola klubbkids och emoungar med mig som uppmärksamhetstörstande mamma i täten, kommer vi ytterligare förstärka vår ledande position i Stockholms nattliv, avslutar Martin Johansson, nattklubbschef.

Nedan följer en lista med alla sommarens klubbar uppdelade efter lokal.

KLUBBAR I HELA HUSET PÅ MIDSOMMARAFTON
I Champagnebaren; Andreas Andersson (420 Group), Pau, Very Addictive, Sono Unica, Linny Hex, Kim Högstedt. I Södra Bar; Hammer Time och på Mosebacke Etablissement; Johan Netz
Den 24 juni, kl. 21:00-02:00, Mosebacke Etablissement, Södra Teatern. Fri entré.

CHAMPAGNEBAREN
THE YOUNG AND THE RESTLESS
Onsdagsfest med Andreas Leander & Kim Högstedt med Jackie Ferm som sidekick och prominenta DJs som gäster. Väletablerade DJ´s kommer gästspela, då med utmaningen att byta musikgenre och bjuda på röjig förfest.
Den 29 juni, 6 juli, 13 juli, 20 juli, 27 juli, 3 aug, 10 aug, 17 aug & 24 aug, kl. 20:00-02:00, Champagnebaren, Södra Teatern. Fri entré.

SANNE ALEXANDRA OCH SHARAREH SOPHIA
Sanne & Sharareh bjuder in till torsdagskvällar med hiphop/R´n´B/house.
Den 30 juni, 14 juli, 28 juli, 11 aug & 25 aug, kl. 20:00-02:00, Champagnebaren, Södra Teatern. Fri entré.

ROSH & JAKOBS
På torsdagar kör även Roshy Hoss och Cornelia Jakobs med stor genre-mix och lite vocals då och då. Ledordet är "Pure Energy".
Den 7 juli, 21 juli, 4 aug & 18 aug, kl. 20:00-02:00, Champagnebaren, Södra Teatern. Fri entré.

SONO UNICA
Dansant underground, tech och house på fredagar med DJ-kollektivet/konceptet Sono Unica.
Den 1 juli, 8 juli, 15 juli, 22 juli, 29 juli, 5 aug, 12 aug & 19 aug, kl. 21:00-02:00, Champagnebaren, Södra Teatern. Fri entré.

VIEWS OF STOCKHOLM
Fighter-modellen Felix Wolfe, bloggerskan och instagramfenomenet Angelica Blick, thaiboxaren André Bånghäll och klubbarrangören Stefan ”Axel Foley” ställer till med röjig fest och bjuder in kända, okända och ökända gäster bakom DJ-båset, på lördagar.
Den 9 juli, 16 juli, 23 juli, 30 juli, 6 aug, 13 aug, 20 aug & 27 aug, kl. 21:00-02:00, Champagnebaren, Södra Teatern. Fri entré.

SÖDRA BAR
SALAZAR BROTHERS MED GÄSTER
Svensk hiphops gudfäder Masse Salazar, Salla Salazar och Chepe Salazar intar Södra Bar. Alltid med svensk hip hops elit som gäster.
Den 17 juni, 8 juli, 22 juli, 15 juli och 5 aug, 12 aug & 19 aug, Södra Bar, Södra Teatern, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

HOUSEIENDA
House/techno av internationell kvalitet står på menyn som denna natt gästas av Nils Schéle B2B Kajsa Haidl, Bäcksvart B2B Simon Kiisk, Isabella Sundberg och Micke Julander.
Den 18 juni, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

HAMMER TIME
Hasan "DJ Blåa Linjen" Ramic och Amat "DJ Fel Folk" Levin spelar alla dina gamla och nya favoriter inom hiphop, danchehall, afrobeats, r'n'b.
Den 24 juni, 2 juli, 23 juli & 6 aug, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

HIP HOP KARAOKE
Supersuccén Hip Hop Karaoken intar Södra Bar. De tillhandahåller instrumentals, texter, DJs och en grym MC. Allt du behöver göra är rock the microphone.
Den 1 juli, 5 aug & 3 sept, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

TILDE FRÖLING DJ:AR I KRISTALLENBAREN
Tilde Fröling, skådespelare, modell, programledare och nu även DJ låter oss ta del av sin gedigna skivsamling. Dansant Hip Hop och R´n´B och en och annan discorökare utlovas.
Den 8 juli, 22 juli, 5 aug, 12 aug, 19 aug, 26 juli & 3 sept (Efterfest till Ison & Fille), kl. 21:00-02:00, Kristallenbaren, Södra Teatern. Fri entré.

MO MO LAND
Mo Mo Land är en orgie av osmaklig och underbar 90-talsnostalgi där Mulder söker sanningen med Brenda, och där Agent Cooper dricker Hotshots med Sabrina Tonårshäxan.
Den 9 juli, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

STAY SHORELINE
Landets blodigaste och glittrigaste klubb med rockikonen Henric de la Cour och Into spelar sjuttiotalspunk, åttiotalsgoth, nittiotalsindie, nolllnolltalselectro och tiotalstrap.
Den 22 juli, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

BUBBEL
Stockholmslegenderna DJ Taro, Tony Zoulias & Myggan har levererat det absolut bästa i hiphop och RnB-genren i Stockholm sedan tidigt 90-tal.
Den 26 aug & 3 sept, kl. 21:00-02:00, Södra Bar, Södra Teatern. Fri entré.

MOSEBACKE ETABLISSEMENT
JOHANNES FORSBERG & WILHELM GUNNARSSON
Varför spela smalt när man kan spela fett? undrar barndomsvännerna Johannes och Wilhelm. De älskar hip hop men hittar guldbitar i de flesta genres.
Den 17 juni, 1 juli, 8 juli, 15 juli, 29 juli, 5 aug, 12 aug & 26 aug, kl. 21:00-02:00, Mosebacke Etablissement, Södra Teatern. Fri entré.

BUBBEL
Den 18 juni, kl. 22:00-02:00, Mosebacke Etablissement, Södra Teatern. Fri entré.

DISCO & PIANO, HOUSE & HITS MED JOHAN NETZ
På lördagar levererar Johan Netz ett svängigt DJ-set som till och med kan få en nykter orm att börja dansa.
Den 18 juni, 9 juli, 16 juli, 30 juli, 6 aug och 27 aug, kl. 21:00-02:00, Mosebacke Etablissement/ Kristallbaren, Södra Teatern. Fri entré.

BABA SONIC
Indieinstitution i Stockholms nattliv firar 15 år med indie, pop, luftiga basgångar och allsång. Resident-DJs: Christian Lilja och Peter Lavfors.
Den 2 juli, 23 juli & 20 aug, kl. 22:00-02:00, Mosebacke Etablissement, Södra Teatern. Fri entré.

DANCING ON THE DOCKS
Råbarkad sjömansklubb med fantastisk indiemusik i alla dess former. Kapten Kim Högstedt hämtar inspiration från världens alla hamnar och dess brokiga samling av ljusskygga individer.
Den 9 juli, kl. 21:00-02:00, Mosebacke Etablissement, Södra Teatern. Fri entré.

UNDERKLÄDESFESTEN
Den älskade och festen som äger rum en gång per år. Festen där alla sorters sexualiteter, könsidentiteter, kroppar och åldrar slår klackarna i taket i bara trosor och kalsonger. ”Inga kläder= ingen attityd. Peace and love” säger arrangören Petter Wallenberg. Förutom Wallenberg och flera av den svenska queersceenens mest tongivande DJ’s gästas eventet i år av DJ Silverhook från Londons hypade gayklubb Beefmince.
Den 28 juli, kl. 22:00, Södra Bar/Mosebacke Etablissement/Champagnebaren, Södra Teatern. Fri entré.

Lena Törner, pressansvarig, 070-602 26 36, lena.torner@sodrateatern.com

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang, som skapar gränsöverskridande upplevelser för alla som välkomnar alla. Här presenteras ett brett utbud av samtida kultur inom scenkonst, musik, klubbar, mat och dryck samt möten och event. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Pressbilder och pressmeddelanden finns på http://news.cision.com/se/sodra-teatern
Södra Teatern ägs av Riksteatern – världens största turnerande teater.