Södra Teatern satsar på nattlivet och tar in Martin Johansson som nattklubbschef

Södra Teatern kommer under hösten att utveckla och förnya sin klubbverksamhet och anlitar därför Martin Johansson som nattklubbschef. Martin har ett förflutet som bland annat fotomodell, dragshowartist och chefredaktör. Senast kommer han från en tjänst som PR- och nöjeschef på Slakthuset.

Södra Teatern har många populära och välbesökta klubbar med skön stämning. Men nu satsar ledningen på att ta nattlivet till en ny nivå och tar därför in klubbprofilen Martin Johansson.

– Martin har ett brett kontaktnät och ett stort kunnande om Stockholms nattliv med en bakgrund från Berns, Café Opera, F12 och nu senast Slakthuset. Han kompletterar våra producenter jättebra, och vi ser fram emot att ta nattlivet till nya höjder, säger Ingmari Pagenkemper, VD på Södra Teatern om nysatsningen.

Martin, vad ser du mest fram emot i din nya roll på Södra Teatern?
Förutom äran att få jobba i Stockholms vackraste lokal ser jag fram emot att få jobba med ett gäng oerhört kreativa människor. Detta kommer att bli en av mina största utmaningar och jag ser framemot varje sekund av det.

Har du några särskilda minnen från Södra Teatern?
Mitt första minne från Södran var när jag och Olle Ljungström hängde på Mosebacke. Min dåvarande kille var tydligen lik Anders Wendin i Moneybrother vilket resulterade i att en skvallerjournalist jagade mig i en vecka då hen trodde att jag och "pengabrorsan" var ett par och att hen satt inne på världens scoop. Synd att det inte var sant. Jag hade gärna haft en affär med honom.

Martin Johansson tillträder tjänsten den 2 juli 2014.

För frågor vidare information kontakta gärna:

Martin Johansson, nattklubbschef Södra Teatern
martin.johansson@sodrateatern.com