Stockholmsklassikern Mosebacke Etablissement byter skepnad

Södra Teaterns restaurang, Mosebacke Etablissement, renoveras efter årsskiftet men redan nu anställs en restaurangchef och barchef som tillsammans med ledningen kommer att vara med och bygga det nya restaurangkonceptet. I februari 2016 nyinvigs den historiska restaurangen.

Frida Hammarström  tillträder den 16 november som ny restaurangchef för Mosebacke Etablissement. Frida har tidigare arbetat inom Wallmans-koncernen i 15 år, senast som restaurangchef på Hamburger Börs. Frida kommer från Visby och har arbetat i Oslo i åtta år men är nu sedan flera år tillbaka i Stockholm.

Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta med Södra Teaterns restaurangkoncept och vara med i utvecklingen av denna söderpärla. Den underbara maten och härliga personalen finns ju redan här, nu vill vi ha fullt hus alla dagar i veckan,  berättar Frida Hammarström.

Teatern har även anställt  Fredrik Castro  som barchef. Fredrik har de senaste 12 åren jobbat som bartender, hovmästare, servitör och barchef på flera krogar i Stockholm såsom, Ljunggren, Rival, Himlen, Clarion Hotel Stockholm och Bauer. Fredrik kommer att ha ett övergripande ansvar för att utveckla och profilera de fem barerna i huset.

På Södra Teatern kombineras mat, dryck, musik, kultur med en fantastisk utsikt. Min ambition är att våra gäster även ska få njuta av ett större dryckesutbud i barerna med en stor variation av bland annat cocktails, öl och alkoholfria alternativ, berättar Fredrik Castro.

Lena Törner, pressansvarig Södra Teatern, 070-602 26 36, lena.torner@sodrateatern.com
Emelie Gustavsson, Micael Bindefeld AB, 070-719 99 17, emelie.gustavsson@bindefeldab.se

Södra Teatern AB är ett helägt dotterbolag till Riksteatern. Huset rymmer Sveriges internationella scen för musik, teater och debatt likväl som restaurang och barer. VD och konstnärlig ledare är Ingmari Pagenkemper. Hela Södra Teaterns program, information om huset, och hjälp att boka biljetter, bord och konferenslokaler finns på www.sodrateatern.com . Pressbilder och pressmeddelanden finns på http://news.cision.com/se/sodra-teatern

Om oss

Södra Teatern och Mosebacke är ett av Stockholms äldsta och mest mytomspunna kulturetablissemang som skapar gränsöverskridande upplevelser till alla som välkomnar alla. Vi presenterar ett brett utbud av inkluderande, samtida kultur inom scenkonst, konserter, klubbar, mat och dryck samt möten och event.Södra Teatern AB ägs av Riksteatern - världens största turnerande teater.

Stockholmsklassikern Mosebacke Etablissement byter skepnad