Carina Olson lämnar Södra

Carina Olson, ekonomi- och finansdirektör samt inköpsdirektör, lämnar sin position för uppdraget som Chief Financial Officer (CFO) inom Praktikertjänst. Rekrytering av hennes efterträdare har inletts.

- Jag har haft 14 fantastiska år inom Södra men nu är jag i ett skede i livet där jag är mogen för ett nytt steg. Att bli CFO på Praktikertjänst innebär spännande utmaningar för mig där jag tror att jag har mycket användbara erfarenheter från Södra, säger Carina Olson.

- Jag tycker personligen det är tråkigt att Carina lämnar Södra, eftersom hon i sin profession har mycket höga kvaliteter och också är en nära medarbetare till mig. Samtidigt vill jag gratulera Carina till hennes nya utmaning och önska henne lycka och välgång. Jag kommer omgående inleda arbetet med att finna en efterträdare, säger Lars Idermark, koncernchef.

Carina Olson har varit anställd på Södra sedan 2001 och har innehaft olika befattningar i koncernen, som ekonomichef på Södra Timber och Södra Cell, HR-direktör och sedan 2011 som ekonomi- och finansdirektör samt inköpsdirektör.

Carina Olson lämnar Södra i oktober 2015.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Carina Olson, ekonomi- och finansdirektör samt inköpsdirektör
Tfn: 0470-892 62
Annica Gerentz, kommunikationsdirektör