Jan Johansson slutar som vd på Trivselhus

Jan Johansson lämnar sitt uppdrag som vd på Trivselhus. Jan slutar i början av februari 2018 och arbetet med att hitta en efterträdare är påbörjat.

Jan tillträdde som vd på Trivselhus i augusti 2013 och har sedan dess spelat en viktig roll i att utveckla och driva företaget framåt. Trivselhus erbjudande består av tre produkter – Trivselhus, Movehome och grupphus. Satsningen på gruppbyggda småhus har fallit särskilt väl ut och är i dagsläget Trivselhus snabbast växande produktområde. Under de senaste åren har företaget utökat sin verksamhet i Storbritannien samt har ett mycket starkt fokus på hållbarhet i hela värdekedjan.

– Jan har på ett framgångsrikt sätt tillsammans med sina kollegor breddat verksamheten och förbättrat lönsamheten. Under de här åren har företaget fått en ny plattform som gett oss en stark grund att stå på de kommande åren. Vi har tillsammans under hösten 2017 kommit fram till att det nu är rätt läge för en ny vd att ta vid och fortsätta utveckla Trivselhus. Vi vill tacka Jan för hans insatser och vi önskar honom lycka till i framtiden, säger Mattias Johansson, styrelseordförande i Trivselhus.

– Trivselhus är idag ett lönsamt företag, har ett mycket starkt erbjudande och en tydlig strategi framåt. Jag är stolt över att jag tillsammans med ett starkt lag inom Trivselhus har varit med och utvecklat företaget under mina drygt fyra år men nu är det dags för någon annan att ta över, säger Jan Johansson.

För mer information, vänligen kontakta:
Södras presstjänst
E-post: press@sodra.com

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Vi driver ett modernt och ansvarstagande skogsbruk och industrier där vi förädlar råvaran. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 51 000 skogsägare som medlemmar. Södra är också en internationell skogsindustrikoncern med 3 400 medarbetare runt om i världen. Omsättningen 2017 var 20,5 miljarder kronor. Vi producerar trävaror och träinteriörprodukter, pappers- och textilmassa och grön energi. Vi tar vara på alla delar av trädet och utvecklar nya produkter ur den fantastiska råvara som skogen ger. Södra är en världsledande producent av massa och har även en av Europas största sågverksrörelser. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.