Ny medlemschef i Södra

Gustav Tibblin har utsetts till ny medlemschef i Södra efter Magnus Berg som lämnar Södra efter 15 år för att bli chef för den Näringspolitiska avdelningen på Skogsindustrierna.

Gustav Tibblin är en mångårig och senior medarbetare i Södra som haft ett flertal ledande befattningar inom Södra, senast inom affärsutveckling och som ordförande för intresseföretaget Sunpine. Gustav Tibblin är jägmästare och har en MBA-utbildning

- Med Gustav Tibblins gedigna erfarenhet och kunnande så fortsätter arbetet med att utveckla och förnya Södras medlemsverksamhet, säger Lars Idermark, vd och koncernchef.

- Från Södra vill vi tacka Magnus för alla åren som en uppskattad och professionell medlemschef. Magnus har starkt bidragit till att Södra idag är ett vitalt och dynamiskt företag ägt av drygt 50 000 skogsägare. Vi önskar Magnus lycka till i sitt nya och viktiga arbete för hela skogsnäringen, säger Lars Idermark.

Gustav Tibblin tillträder befattningen den 1 juli, kommer att ingå i Södras koncernledning och vara styrelsens sekreterare.

För frågor vänligen kontakta:
Gustav Tibblin, tel: 0470-894 98

Södras presstjänst, tel: 0470-890 90

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Vi driver ett modernt och ansvarstagande skogsbruk och industrier där vi förädlar råvaran. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.