Södra, Derome och Nordströmsgruppen tecknar flerårsavtal

I förra veckan undertecknade Södra, Derome samt Nordströmsgruppen ett flerårsavtal gällande interiörträprodukter. Avtalet innebär att Södra kommer vara dominerande leverantör av produkter såsom panel, list och träskivor till de växande bygghandelsföretagen.

- Vi har arbetat med Derome och Nordströms under flera år och vi ser en stor fördel att arbeta med kunder som satsar på långsiktiga relationer, precis som Södra gör. Det möjliggör för gemensamma satsningar som är bra för bägge parter. Ett exempel på det är att Derome var först med att installera Södras nya listkoncept i sina butiker. Med listkonceptet får slutkonsumenten en bättre överblick av sortimentet, säger Urban Blomster, Försäljningschef på Södra Interiör.

Derome är i ett mycket expansivt skede och har nyligen utökat sin marknadsrepresentation med tolv nya butiker runt om i Sverige. Även Nordströmsgruppen satsar stort i sina tio anläggningar, belägna mellan Uppsala och Linköping.

- Södra har kraft och logistik att följa med i vår starka utveckling. Det är strategiskt viktigt att skapa förutsättningar för att fortsätta vår utveckling och där passar Södra in, säger Diana Larsson, Produktchef Snickerier på Derome.

- Vi är nöjda med att ha nått en överenskommelse med Södra gällande listverk och interiörträ. Vi har ett samarbete som sträcker sig långt tillbaka i tiden och det känns bra att fortsätta på den inslagna vägen, säger Johan Perjos, Produktchef på Nordströms.

För mer information, vänligen kontakta:
Urban Blomster, Försäljningschef Södra Interiör
E-post: urban.blomster@sodra.com

Södras presstjänst
E-post: press@sodra.com

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Vi driver ett modernt och ansvarstagande skogsbruk och industrier där vi förädlar råvaran. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Södra är också en internationell skogsindustrikoncern med 3 600 medarbetare. Produktionseffektivitet i balans med naturvård finns med i allt vi gör. Vi producerar trävaror och träinteriörprodukter, pappers- och textilmassa och grön energi. Vi tar vara på alla delar av trädet och utvecklar nya produkter ur den fantastiska råvara som skogen ger. Södra är en av de största leverantörerna i Europa på pappersmassa för den globala marknaden och har en av Sveriges största sågverksrörelser. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.