Södra Timber utser tre nya platschefer

Södra Timber utser tre nya platschefer vid sågverken i Långasjö, Torsås och Orrefors. Magnus Algotsson, blir ny platschef i Långasjö, Martin Håkansson blir ny platschef i Torsås och Sam Schönbeck blir ny platschef i Orrefors. Förändringarna är en del i en större organisationsförändring där syftet är att kraftsamla i arbetet med ständiga förbättringar.

Ola Bjelkvik som i dag är platschef vid Södra Timber Långasjö får en ny roll som processteknisk chef på Södra Timber. Hans nya roll blir att driva förbättringsarbetet. Ny chef i Långasjö blir Magnus Algotsson som i dag är produktionschef i Långasjö. Benny Svensson som i dag är platschef vid Södra Timber Torsås får en ny tjänst som projektledare inom förbättringsarbetet. Martin Håkansson har utsetts till ny platschef i Torsås. Martin är i dag platschef vid Södra Timber Orrefors. Hans efterträdare i Orrefors blir Sam Schönbeck, som i dag är projektledare inom torkoptimering.

– Samtliga ändringar kommer att bidra till att tempot höjs i förbättringsarbetet samt att erfarenheter sprids i organisationen. Speciellt fokus har vi på verkningsgrad, sågutbyte, avkap och kvalitetsutfall vid Södra Timbers anläggningar, säger Håkan Svensson, affärsområdesdirektör på Södra Timber.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Håkan Svensson, affärsområdesdirektör Södra Timber, tfn: 0470-893 26

Södra är en koncern med omfattande skoglig verksamhet och en av de ledande producenterna av pappersmassa, trävaror och bioenergi. Företaget, som ägs av 50 000 sydsvenska skogsägare, har 3 500 anställda och omsätter 17 miljarder kronor.