Trivselhus i nytt storavtal för grupphusbyggnation

Södras dotterföretag Trivselhus har tecknat avtal med markentreprenören MacFreeze om byggnation av 52 bostäder till ett sammanlagt ordervärde av 116 miljoner kronor i Kållered, Mölndals kommun.

- Ett mångårigt och mycket framgångsrikt samarbete mellan Trivselhus och MacFreeze ligger till grund för avtalet som är ytterligare ett bevis på hur Trivselhus tillsammans med professionella samarbetspartners kan ta fram attraktiva lösningar för gruppbyggda småhus, säger Trivselhus vd Jan Johansson.

Trivselhus och MacFreeze har under många år samarbetat kring investeringar i byggbar mark. Nu har parterna enats om att bygga 52 bostäder i radhusform i området Kållered i Mölndals kommun. Tvåplansradhusen med moderna funktionella planlösningar och hållbara materialval upplåts som bostadsrätter. Byggnationen kommer att ske i två etapper under hösten 2017/vintern 2018.

- Jag är mycket nöjd över vårt fortsatta samarbete med Trivselhus och värderar framför allt den höga kvalitet som Trivselhus alltid står för, säger Kjell Schön, vd och ägare till MacFreeze AB.

Trivselhus beräknas under 2017 uppföra 600-700 bostäder där basen ligger i styckebyggda premiumvillor men där bostadsrätter, radhus och grupphus utgör en växande andel. Utöver egen markexploatering samarbetar Trivselhus med markägare för utveckling av grupphusområden. Trivselhus marknadsför och säljer även villor under varumärket Movehome.

För mer information:
Jan Johansson, VD på Trivselhus
E-post: jan.johansson@trivselhus.se

Kjell Schön, VD och ägare till MacFreeze AB
E-post: kjell@macfreeze.se

Södras presstjänst
Tel: 0470 - 890 90
E-post: press@sodra.com

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Vi driver ett modernt och ansvarstagande skogsbruk och industrier där vi förädlar råvaran. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.

Södra grundades 1938 och är Sveriges största skogsägarförening med mer än 50 000 skogsägare som medlemmar. Södra är också en internationell skogsindustrikoncern med 3 600 medarbetare. Produktionseffektivitet i balans med naturvård finns med i allt vi gör. Vi producerar trävaror och träinteriörprodukter, pappers- och textilmassa och grön energi. Vi tar vara på alla delar av trädet och utvecklar nya produkter ur den fantastiska råvara som skogen ger. Södra är en av de största leverantörerna i Europa på pappersmassa för den globala marknaden och har en av Sveriges största sågverksrörelser. Genom värdeskapande relationer och långsiktigt agerande visar Södra vägen för nästa generations skogsbruk.