Softronic levererar IT till FASAB

FASAB och Softronic har idag tecknat ett 3-årsavtal för leverans av IT-relaterade tjänster. Detta innefattar tjänsterna teknisk drift, applikationsdrift, arbetsplatstjänst, Servicedesk, IT-säkerhetslösningar och tillhörande processer och rutiner med ett uppskattat värde om ca 40-50 MSEK.

FASAB och Softronic har en tidigare relation och med detta åtagande utökas engagemanget till ett IT-partnerskap. Softronic levererar sedan tidigare till flera fackförbund och ca 20 arbetslöshetskassor. Softronic är marknadsledare inom området som är prioriterat.

”Vi är otroligt stolta över att FASAB har valt oss som IT-partner och jag vet att våra organisationer passar bra ihop eftersom vi haft goda förbindelser genom åren. Vi har djup kompetens inom modern drift och applikationsdrift med hög automatiseringsgrad och FASAB har viljan, kompetensen och förståelsen för hur allt detta hänger ihop för att ge deras kunder en hög säkerhet och tillgänglighet, det kommer bli ett partnerskap där vi utvecklar varandra vidare”, säger Anders Eriksson, VD Softronic AB.

Om FASAB
Facklig Administration i Samverkan 6F AB (FASAB) är ett servicebolag med uppgift att tillhandahålla administrativa tjänster åt fem fackförbund, dess samverkande a-kassor och till vissa av deras tidningar. De fem fackförbunden är; Fastighetsanställdas Förbund, SEKO, Svenska Byggnadsarbetareförbundet, Svenska Elektrikerförbundet och Svenska Målareförbundet. Bolaget bildades 2011. Verksamheten omfattar områdena IT, ekonomi, HR/ lön, samt medlemsadministration.
www.fasab6f.se

Softronic är ett konsultbolag inom IT och management vars tjänster spänner från e-tjänster och rådgivning till nyutveckling, förvaltning och drift. Kunderna är främst medelstora och större företag och organisationer i Sverige. Softronic som grundades 1984 är börsnoterat och har ca 460 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Arjeplog.
www.softronic.se

Anders Eriksson VD, Softronic AB (Publ)
anders.eriksson@softronic.se

Anders Rehn VD, FASAB