SOFTRONICS MEDLEMSSYSTEM MRM HAR NU TAGITS I DRIFT AV AKADEMIKERNAS A-KASSA, AEA

Softronics nya standardprodukt för medlemsorganisationer, MRM har nu driftsatts av Akademikernas A-kassa, AEA. AEA är Sveriges största arbetslöshetskassa med nära 680 000 medlemmar. Deras huvudsakliga uppgift är att ge service betala ut arbetslöshetsersättning till de medlemmar som är arbetslösa. För att det ska fungera krävs en förstklassig hantering av medlemskapet, som också är en stor och central del av verksamheten.

Akademikernas a-kassa behövde ett nytt system för att administrera medlemskapen effektivt eftersom man expanderat kraftigt och det gamla systemet hade nått sitt kapacitetstak.

”Detaljerna kring medlemskapet hos oss är avgörande för ersättningsrätten om man skulle bli arbetslös, så det måste vara lätt att betala sin avgift i rätt tid. Därför är det centralt att vi har ett effektivt och säkert verksamhetssystem som hjälper oss att fakturera, påminna, hantera registeruppgifter och att kommunicera med våra medlemmar. När vi presenterade vår kravspecifikation för Softronic fick vi på en gång förtroende för dem – de visade god förståelse för våra krav och önskemål, och deras erfarenhet av att ta fram liknande system gjorde valet enkelt. – Med MRM som bas för vår systemsatsning kommer vi nu kunna vara mer effektiva, enkelt kunna rikta information till olika medlemsgrupper och lättare kunna anpassa systemet till kommande behov och ett växande medlemsantal, säger Flora Lindmark, IT-chef på Akademikernas a-kassa.”

Softronics branschlösning MRM, Member Relationship Management, baseras på̊ Microsoft Dynamics CRM som idag är den vanligaste standardplattformen för fackförbund, medlems- och intresseorganisationer. Här får man ett väl fungerande stöd för medlemskommunikation, medlemsservice, avisering och ekonomi. Koppling mot Basun och SPAR förenklar och effektiviserar också̊ arbetet med organisationens administration.

Softronic är den ledande rådgivaren och leverantören för medlems-organisationer i förändring med nästan 30 års branscherfarenhet med fackförbund, arbetslöshetskassor och ideella förbund.

Anders Eriksson VD, Softronic AB (Publ)
anders.eriksson@softronic.se

Softronic är ett konsultbolag inom IT och management vars tjänster spänner från rådgivning och nyutveckling till förvaltning och drift. Kunderna är främst medelstora och större företag och organisationer i Sverige. Softronic som grundades 1984 är börsnoterat och har knappt 500 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall, Arjeplog, Överkalix, Danmark, Norge och Estland. Hemsida: www.softronic.se