Softronic digitaliserar Däckia

Softronic digitaliserar Däckia Softronic har tecknat ett IT-partneravtal med Däckia - Sveriges ledande däckservicekedja. Avtalet innebär ett nära samarbete mellan Softronic och Däckias som på sikt leder till att skapa ett digitalt Däckia med en säker och effektiv IT-plattform. IT-partnersamarbetet mellan Softronic och Däckia innebär inledningsvis att Softronic förstärker Däckias interna IT-organisation med en kombinerad IT- chef och projektledare för att realisera de första delarna av Däckias IT- strategi. Däcka har i sin IT-strategi uttalat mål som överensstämmer med Softronics vision om "Det digitala företaget" där alla verksamhetsprocesser sker i ett system som bygger på flexibel och framtidssäker webbteknik. IT- partneravtalet avser ett långsiktigt samarbete som omfattar det mesta - allt från säker infrastruktur och design och implementation av intranät till upphandling av nytt affärssystem och allmän kompetensförstärkning. - I Softronic har vi funnit en mycket kompetent samarbetspartner och jag är övertygad om att detta samarbete kommer att utveckla Däckias IT- kompetens på ett sätt som stärker företaget, säger Niklas Andersson, Administrativ chef inom Däckia. - Däckia är ett framgångsrikt företag som finns representerat i hela landet. Detta ställer höga krav på en effektiv IT-organisation. Det känns därför mycket roligt att vara IT-partner till Däckia och att få vara med och realisera deras spännande IT-strategi och visioner, säger Michael Green, Softronic. För ytterligare information kontakta *Michael Green, IT-partnerchef inom området Internetteknik, tel. 08-51 90 91 10, mgreen@softronic.se *Niklas Andersson, Administrativ chef, tel. 08-473 62 22, niklasa@dackia.se Fakta om Däckia Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor, med en rikstäckande däckserviceorganisation som genom egna anläggningar och samarbetspartners finns på cirka 100 orter i landet. Dessutom ingår två regummeringsanläggningar i organisationen. Däckia omsätter 500 miljoner kr och har 350 medarbetare. Fakta om Softronic Softronic AB är ett IT-företag som sedan starten 1984 utvecklat lösningar och tillhandahållit tjänster för tjänsteproducerande företag, organisationer och offentlig förvaltning. Softronics strävan är att skapa IT för bättre affärer för kunderna - d v s kundernas investeringar i IT ska betala sig genom en förhöjd servicegrad och förenkling av arbetet för de anställda. Softronic har idag cirka 355 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, London, Santa Cruz i USA och Tartu och Tallinn i Estland. Softronic är noterat på Stockholms fondbörs O- lista. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00060/bit0002.pdf