Softronic levererar webbplats till Locum

Softronic levererar webbplats till Locum En av Sveriges största fastighetsförvaltare, Locum, valde Softronic som leverantör för sin Internetsatsning. Locum har på adressen www.locum.se, lanserat en ny webbplats. Den innehåller, förutom nyheter och företagsfakta, information om objekt till försäljning och lokaler som är lediga för uthyrning. Internetplatsen underhålls med publiceringsverktyget Softronic Content Server, CS. CS är en ny och unik produkt på marknaden som förenklar administrationen av hemsidor. Content Server, CS, är ett webbaserat verktyg för publicering av information på Internet eller intranät. Det har tagits fram för att underlätta arbetet för webbredaktörer, informatörer och administratörer. Man kan med CS enkelt och snabbt sköta det löpande arbetet med sin hemsida utan html-kunskaper. Förenklad och decentraliserad administration Ansvaret för publicering på Internet och intranät har tidigare ofta legat på IT-avdelningen då förvaltningen krävt kunskaper om teknik och html- programmering. Det blir nu allt vanligare att informationsavdelningen ansvarar för förvaltningen. Men användarvänliga verktyg som håller god grafisk, pedagogisk och teknisk kvalitet har saknats. CS är Softronics lösning som utvecklats för företag och organisationer med stort och regelbundet informationsflöde där ansvaret för publicering ofta är uppdelat mellan flera personer. Principen är att skribenten i enkla formulär med tomma textfält skriver in rubrik, ingress och brödtext mm. Därefter väljer skribenten var på webbplatsen och när i tiden informationen ska publiceras. Allt styrs med mallar till förutbestämda grafiska gränssnitt. Webbplats som lockar - Vårt samarbete med Locum började i fjol när vi byggde deras intranät som en CS-lösning, säger Ola Blomkvist, projektledare på Softronic. Nu är webbplatsen klar och den har redan genererat spekulanter och i några fall avslut på deras objekt, vilket vi är mycket glada att kunnat bidra till. Stockholm 1999-05-07 SOFTRONIC AB (publ) Anders Eriksson, VD Fakta Softronic AB är ett IT-företag som sedan starten 1984 ägnat sig åt att utveckla lösningar och tillhandahålla tjänster för tjänsteproducerande företag, organisationer och offentlig förvaltning. Softronics strävan är att skapa IT för bättre affärer för kunderna - d v s kundernas investeringar i IT ska betala sig genom en förhöjd servicegrad och förenkling av arbetet för de anställda. Softronic har idag cirka 240 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, London, Santa Cruz i USA och Tartu och Tallinn i Estland. Softronic är noterat på Stockholms fondbörs O-lista. Kontaktpersoner Ola Blomkvist, Projektledare Softronic AB, oblomkvist@softronic.se, 0708-81 31 87 Charlotte Helmersson, Informationschef Locum AB, charlotte.helmersson@locum.se, 08-690 70 40 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00040/bit0001.doc