Jungman på Ostindiefararen blev skeppets nye ordförande

Report this content

Styrelsen för Svenska Ostindiska Companiet har fått en ny ordförande. Det är Peter Rydell, en välkänd göteborgsprofil med ett förflutet från banksektorn. Peter har ett stort hjärta för Ostindiefararen Götheborg och tom seglat som jungman ombord. Tidigare ordföranden Kenneth Orrgren kvarstår som ordförande i Stiftelsen Ostindiefararen Götheborg.

-        Det är med glädje som jag tar klubban för att fortsätta Svenska Ostindiska Companiets stolta tradition att vara betydelsefull för stadens Göteborgs utveckling. Från att vara en seglande ambassadör är vårt nya fokus att mitt i Göteborg på planerade Masthuggskajen bli en fast mötes- och inspirationsplats för kultur, innovationer och handel. Planerna är att bygga ett centralt upplevelsecenter kring Ostindiefararen. En plats där man får både en känsla av hur livet var ombord under 1700-talet, vad Ostindiefararen betytt för vår stadsutveckling men också vara en arena för det moderna, mångkulturella Göteborg med allt från spännande artisteri till världsledande teknikutveckling.

För närmare kontakt:

Peter Rydell, 0706-555708, rydell.peter@gmail.com