Ny VD ska ratta Ostindiefararen in i nästa fas

Styrelsen hälsar Chatrine Fritzell varmt välkommen som ny VD för Svenska Ostindiska Companiet AB (SOIC). Hon tillträder sin anställning den 2 maj 2017.

Chatrine har en bred erfarenhet från besöksnäring och turism och har tidigare bland annat arbetat på Göteborg & Co som chef för affärsområdet Privatresor med ansvar för marknadsföringen av Göteborg. Hon har även haft ledande positioner inom evenemangsbranschen.

-Jag är väldigt glad och nöjd med rekryteringen av Chatrine Fritzell. Chatrine har en unik kombination av erfarenhet och kompetens från turism och besöksnäring. Med Chatrine som VD tar vi nästa steg i vår utveckling – att skapa en unik upplevelse med skeppet och historia som plattform och med Göteborg som bas de närmaste tio åren, säger SOIC:s ordförande Kenneth Orrgren.

- Jag vill också passa på att rikta ett särskilt tack till avgående VD Peter Alexandersson för ett väl genomfört uppdrag under de fyra åren Peter tjänstgjort som VD i SOIC. Jag ser fram emot att samarbeta med honom även fortsättningsvis.

För mer information kontakta styrelsens ordförande Kenneth Orrgren på tel: 0705-233935

Kenneth Orrgren
Kenneth Orrgren